Meniu Uždaryti

NETRADICINĖS PAMOKOS KAUNO BIENALĖJE

Mūsų mokyklos mokytojai, bendradarbiaudami su Kauno bienalės edukatoriais ir menininkais, sukūrė specialią programą „Mokykis su Kauno bienale“. Tai netradicinės chemijos, fizikos, istorijos, lietuvių kalbos, integruotos biologijos-etikos, geografijos-tikybos pamokos, skirtos Kauno mokyklų mokiniams. Pirmieji šias pamokas išbandė mūsų mokyklos mokiniai.

 

Lietuvių kalbos pamokoje nagrinėjama tiesioginė ir perkeltinė žodžio reikšmė, pasitelkiant Danos Sederowsky video instaliaciją „Head from the project D.E.A.D“.

  

Mokinių atsiliepimai apie pamoką:
Žaidimas su maišais – puiki idėja! (Viktorija)
Kai vaikščiojau su svoriu ant galvos, jaučiau daug daugiau nei krūvį, lydėjo baimė, jaudulys, buvau tarsi atsakinga už tą „naštą“. (Kamilė)
Maišiukas ant galvos sukaustė mano dėmesį, išblaškė mintis, vaikščiodama po salę negalėjau susikaupti, todėl labai pasimečiau ir negalėjau atsakyti į gidės užduodamus klausimus. (Paulina)
Kai galėjau nusiimti maišelį, pajutau neapsakomą laisvę, atsipalaidavimą ir dar kažką gero, bet to jausmo nemoku nusakyti, tiesiog aplinka įgavo kitas spalvas. (Kotryna)
Perkeltinę kūrinio prasmę supratau teigiamai – atsakomybė ir truputėlis naštos daro mus brandesnius. (Austėja)

Alternatyvioje fizikos pamokoje dalyvavo 9a klasės mokiniai. Lankydamiesi devintojoje Kauno bienalės parodoje „Unitekstas“ ne tik susipažino su  šiuolaikinių jaunų kūrėjų darbais, bet ir mokėsi šviesos savybes: šviesos atspindį bei šešėlių susidarymą. Mokiniams buvo sudaryta galimybė ir patiems pasijusti dailininkais, kuomet jiems, pasiremiant šviesotamsos taisyklėmis, pagal matomą apšviestą kamuolį reikėjo  nupiešti tūrinį rutulį. Šios pamokos metu mokiniai turėjo galimybę įsitikinti, kad menas tai universali kalba, apjungianti skirtingas patirtis ir požiūrius.

  

Integruota biologijos – etikos pamoka suteikia galimybę mokiniams giliau pasidomėti žmogaus genetika, mutacijomis ir jas lemiančiais veiksniais. Pamokoje akcentuojamas požiūris į „kitokį“, aptariami jausmai ir emocijos, užplūstančios nagrinėjant pasaulinio lygio menininkės Patricijos Picinnini kūrinius, siejama su individualia patirtimi.

  

  

Istorijos pamokai parengta tema „Pramonės perversmas Europoje ir jos padariniai“. Pamokoje dalyvavo 9a ir 9b klasių mokiniai. Mokiniai rašė išradimus, piešė, audė staklėmis. Edukatorės labai vaizdžiai ir gyvai bei praktiškai mokiniams perteikė žmonių migraciją iš Europos į JAV.

Integruotos geografijos – etikos pamokos tema – „Žemės tarša ir žmogaus atsakomybė“. Mokiniai pagal piešinių rinkinį „Terra humana“ („Žmonių žemė“) dalinosi įžvalgomis apie žemės taršos šaltinius ir žmogaus jausmus gyvenant tokiame pasaulyje. Ratu siųsdami įvairiomis šiukšlėmis aplipintą žemės rutulį, mokiniai nuo jo pasiimdavo po 1 šiukšlę, kurią turėjo įsidėti į batą ir laikyti iki pamokos galo. Vėliau dalinosi įžvalgomis ir patirtais įspūdžiais, kaip jaučiasi užteršta žemė. Šiukšlę prilyginę blogam darbui, svarstė, kaip jaučiasi žmogus, darydamas blogį ir patirdamas neteisingumą. Mokiniai grupėse atliko kūrybinę užduotį – piešė ir pristatė du žmogaus siluetus: teršiančio žemę bei pavyzdingo elgesio. Pabaigoje išsiėmę iš batų šiukšles, jas surūšiavo. Apibendrinant pamoką mokiniai pateikė išvadas apie žemės taršą ir žmogaus vidinę tvarką (švarą).

  

Kauno bienalei pamokas ruošė:
direktoriaus pavaduotoja ugdymui, fizikos mokytoja Danutė Teškevičienė
direktoriaus pavaduotoja ugdymui, etikos mokytoja Rasa Puniškienė
lietuvių kalbos mokytoja Vilija Navickienė
biologijos mokytoja Regina Erlickytė – Marčiukaitienė
istorijos mokytoja Jurgita Karkauskienė
geografijos mokytoja Eglė Vitkevičienė
tikybos mokytojas Rolandas Jakušovas

Skip to content