Meniu Uždaryti

Įtraukusis ugdymas

Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Valstybinėje švietimo 2013–2022 m. strategijoje, Geros mokyklos koncepcijoje (2015 m.) suformuluota perėjimo nuo švietimo visiems prie švietimo kiekvienam, suasmeninto ugdymo(si) ir mokymo(si) nuostata.

2024 m. rugsėjį įsigalios Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimas ir įstatymo papildymas 45 straipsniu, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje kartu su savo bendraamžiais.

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą.

Įtraukusis ugdymas – procesas, kuriame atsižvelgiama į mokinių socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksniais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime. Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų ugdymo procese reikmė, atsirandanti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių. Specialieji ugdymosi poreikiai – tai individualių ugdymosi poreikių grupė.

Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai
Didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių atpažinimo ir ugdymo vadovas
Įtraukties švietime plėtros gairės
Įtraukties link. Ką turi žinoti mokykla? Atmintinė mokykloms
Įtraukties veiksmų planas 2021-2024
Mokymosi, aktyvumo ir dėmesio sutrikimai. Metodologinis vadovas
Rekomendacijos dėl specialiųjų mokymo priemonių pasirinkimo
Tėvams, auginantiems vaikus, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų. Rekomendacijos
Pasiruošimas darbui su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų. Rekomendacijų rinkinys
Sėkmingas mokymasis – kai veikiame drauge
Universalaus dizaino mokymuisi gairės
Universalus dizainas mokymuisi mūsų klasėje
Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose. Rekomendacijos
Universalaus dizaino mokymuisi taikymas praktikoje. Knyga

Mokytojams skirtas mokomųjų filmukų ciklas

Skip to content