Home » Uncategorized » „Medijų raštingumo savaitė“ gimnazijoje

Pamokų laikas

1. 08:00 - 08:45
2. 08:55 - 09:40
3. 09:50 - 10:35
4. 10:45 - 11.30
5. 11:50 - 12:35
6. 12:55 - 13:40
7. 13:50 - 14:35
8. 14:45 - 15:30

Pamokų tvarkaraštis

Mokinių atostogos

Elektroninis dienynas

Projektai






Nuorodos









Statistika

31964

„Medijų raštingumo savaitė“ gimnazijoje

Lapkričio 13-17 dienomis gimnazijoje vyko „Medijų raštingumo savaitė“. Šis renginys – tai projekto „Mokymai: Medijų raštingumas multiplikatoriams“, kurį vykdė Lietuvos vokiečių kalbos mokytojų asociacija bendradarbiaudama su Tolerantiško Jaunimo Asociacija, finansuojant Vokietijos Federacinės Respublikos ambasadai Vilniuje, sklaida gimnazijos bendruomenei. Po atrankos šiame projekte dalyvavo net dvi gimnazijos komandos: lietuvių kalbos mokytoja Rūta Gadeckienė ir IVb klasės mokinė Miglė Sebežinkovaitė bei geografijos mokytoja Eglė Vitkevičienė  ir IVa klasės mokinė Kotryna Kondrotaitė.

„Medijų raštingumo savaitę“ gimnazijos mokiniai sužinojo, kaip medijų raštingumas siejasi su tarpkultūriniu ugdymu, žmogaus teisėmis, emociniu raštingumu bei kova su patyčiomis. Miglė Sebežinkovaitė ir Kotryna Kondrotaitė pristatė šias temas pradinių klasių mokiniams, atsižvelgdamos į jų amžių. Su mažaisiais abiturientės kalbėjosi apie saugų internetą, informacijos šaltinius ir  paiešką, duomenų viešinimą, netinkamus komentarus ir patyčias, bendravimo kultūrą socialiniuose tinkluose.

8a klasės mokinė Perla Leščinskaitė nupiešė lipdukus „Saugok savo profilį“ ir „Nelik ant sienos“. Tuomet gimnazijoje inicijavome akciją, kurios metu šiuos lipdukus klijavome ant gimnazijos kompiuterių informacinių technologijų kabinete, bibliotekoje, dalinome juos mokiniams ir mokytojams, tokiu būdu siekdami atkreipti dėmesį į asmeninių duomenų apsaugą internete.

Medijų raštingumo temą kūrybiškai integravome ir į dalykų pamokas. IIa gimnazijos klasė geografijos pamokoje analizavo, kaip medijos skatina globalizaciją pasaulyje. Mokiniai išskyrė teigiamus ir neigiamus globalizacijos bruožus, aptarė medijų įtaką globalizacijos procesams, argumentavo asmeninės patirties pavyzdžiais.  IVb gimnazijos klasė lietuvių kalbos pamokoje aiškinosi, kaip medijos gali padėti formuoti politines nuostatas. Po diskusijos, kurioje aptarėme, kaip dažniausiai asmuo renkasi, kam atiduoti savo balsą rinkimuose; ką reikėtų žinoti ketinant atlikti pilietinę pareigą – renkant vykdomąją valdžią; kaip sužinoti, kokiai politinei jėgai mano pažiūros yra artimiausios. Abiturientai bandė apibrėžti asmenines politines pažiūras atsakydami į interneto svetainės www.manobalsas.lt anketas, analizavo savo ir šiandienos politikų atsakymus.

5a klasėje vyko valandėlė „Ar moku saugiai elgtis medijose?“, kurioje analizavome asmeninės atsakomybės už savo veiksmus socialiniuose tinkluose klausimus, diskutavome apie internete platinamos informacijos korektiškumą.

Visos savaitės veiklų refleksija tapo viktorina I – IV gimnazijos klasių mokiniams „Medijos. Ką apie tai žinai?“. 8 komandos atsakinėjo į klausimus, atliko praktines ir kūrybines užduotis, kuriose „dirbo žurnalistais, ekspertais, reklamos kūrėjais, politikais“. Mokiniai noriai įsitraukė į veiklas, aktyviai dalyvavo ir stebino išradingumu.

Medijų raštingumo, kaip ir kitų dalykų, yra išmokstama. Šis projektas visai gimnazijos bendruomenei padėjo pagilinti žinias ir sutelkė bendram kūrybiniam darbui.

Rūta Gadeckienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė
Eglė Vitkevičienė, geografijos mokytoja metodininkė